Thursday, March 10, 2011

"apa yang kita dah buat hari ni?"

Cuti darurat kali ini banyak membuka mata pada perkara-perkara baru. Tersedar dari kehidupan yang selama ini dilitupi selaput buih yang memisahkan diri dengan realiti dunia. Bagaimana rakyat sesebuah negara bersatu duduk berkampung dalam sejuk demi cinta mereka pada tanah air, aku pun belum tentu sanggup. Bagaimana besar ertinya mempunya sebuah tempat yang boleh dipanggil tanah air, rumah, yang selamat aman terjamin kesejahteraan, siap belanja 50 juta bawak kami balik, lepastu siap sediakan tiket balik semula lagi, sayang tak sayang rakyat dekat pelajar?. Bagaimana beruntungnya mempunyai sebuah keluarga yang sanggup membahayakan diri walaupun tahu keadaan tempat aku bukan lah masa yang sesuai untuk dilawati, datang jugak dan piramid yang ingin dilawati diganti dengan lori polis terbakar dan kereta kebal. Aku mula faham erti kehidupan, walaupun hanya merangkumi sekumit zarah dibanding dengan apa yang hidup sediakan.

Walaupun banyak masa yang dihabiskan lebih kepada membuang masa, sekurang-kurangnya masa yang terbuang tu tak sia-sia, dah boleh sedarkan aku, buat masa ni. Ada kemungkinan besar aku akan hanyut semula nanti, tapi harapnya tidak. 

Falling Off from Weldon Byrns on Vimeo.


Apa yang video ini cuba sampaikan memang tepat. "apa yang kita dah buat hari ni?" get the shot, jom usahakan sesuatu.



Tentang penulis ini: Livingkoshary wujud untuk pastikan penulisnya tidak berkeliaran di dunia nyata dengan minda psychosis miliknya. Penulis juga berkecimpung dalam paksi fotografi dan hasilnya ada di Kosharyphotos. Setiap kali lepas solat Jumaat, dia juga menulis di 100penulis, tempat yang wajib anda lawati. Penulis berpesan, banyakkan minum air kosong, dan jangan lupa baca Al-Quran.
My profiles: Twitter Blogger Blog RSS Flickr Google Buzz Tumblr WordPress Facebook Contact me: Skype/ zkushairi Y! messenger/ zkushairism00

3 comments:

  1. camna nak buat kalau x sedar2..jadi pape pun dah xda kesan

    ReplyDelete
  2. @baili

    sampai masa sedar jugak bro, hehe

    @muhsin

    singgah rumah la bhai, kata dekat.

    ReplyDelete