Wednesday, March 9, 2011

"Rocky Balboa pernah berkata.."


Percaturan hidup tidak selalu membawa kita ke destinasi harapan, kadang-kala kita perlu jatuh dari gunung impian, pecah bertaburan, hanya untuk membina kekuatan untuk mendaki lebih tinggi, lebih jauh, lebih gemilang. Walaupun pendakian kita pernuh persediaan, penuh semangat, tidak semestinya kita kebal dari tiupan taufan realiti dunia. Rocky Balboa pernah berkata, "dunia ini tidak semestinya hanya cerah diterangi sinaran mentari disulami keindahan pelangi, ia akan menghentam kita terjunam ke dasar mantel bumi jika kita tak melawan". Tak pakcik Rocky tak tahu berbahasa Malaysia, itu hanya interpretasi peribadi.

Namun, seteruk mana badai menimpa, akan hadir saat ketenangan selepasya. Bumi akan diselebungi suasana yang paling gelap menandakan matahari akan muncul kemudiannya. Kita hanya perlu mengamati saat-saat yang kita hadapi, tak kira manis atau pahit, akan kita telan, dan jadikannya sebahagian dari diri kita.

Aku mula mengarut dengan tulisan tanpa hala tuju ini, adalah kerana, akhirnya buat kali yang tak dapat dikira, berjaya jugak video saat-saat aku bercuti darurat dimuat-naik ke you tube, tanpa ada masalah hak milik lagu dan sebagainya. Video ni pun tak ada hala tuju jugak. Maka hala tuju hidup harus ku cari.

Akhir sekali, buat wanita di seluruh dunia, hari ni hari anda, esok hari kami. Okey bukan, selamat hari wanita sedunia, ibu aku wanita, akak aku wanita, adik aku bakal jadi wanita, bakal isteri aku pun wanita. Ingat. anda mampu menggoncang dunia.




Tentang penulis ini: Livingkoshary wujud untuk pastikan penulisnya tidak berkeliaran di dunia nyata dengan minda psychosis miliknya. Penulis juga berkecimpung dalam paksi fotografi dan hasilnya ada di Kosharyphotos. Setiap kali lepas solat Jumaat, dia juga menulis di 100penulis, tempat yang wajib anda lawati. Penulis berpesan, banyakkan minum air kosong, dan jangan lupa baca Al-Quran.
My profiles: Twitter Blogger Blog RSS Flickr Google Buzz Tumblr WordPress Facebook Contact me: Skype/ zkushairi Y! messenger/ zkushairism00

No comments:

Post a Comment