Tuesday, January 1, 2013

Baru

Jujur, kalau nak re-cap semula 2012. Hah aku tak mampu. Betul banyak benda signifikan, banyak benda berlaku. Tapi aku dah serap semua sebati dalam hidup.

Tahun bukan lagi satu tanda aras masa penting buat aku. Aku fikir, kalau tunggu tahun baru, barulah fikir nak berubah ke, kerja keras ke, nak mumtaz ke. Tak apalah. Tahun baru ke, bulan baru ke, ia tetap hari baru.

Tap-tiap hari aku pasang azam baru. Tak tertunai pun.

Hari ni macam biasa, aku azamkan dalam-dalam supaya diri aku seminit nanti lebih baik dari diri aku sekarang. To achieve a long term goal, start by fulfilling smaller ones first. Ni aku nak pesan dekat anak-anak aku nanti.

Exam saya dah dekat. Doakan saya rajin belajar. Lepas tu nak mohon doa sekali lagi, doa berjaya. Tapi yang rajin belajar tu dulu. Heh.

3 comments:

  1. selamat belajar. moga sukses selalu. =)

    ReplyDelete
  2. target kena letak detail. kalo umum, susah nak capai..

    ReplyDelete
  3. -Terima kasih! semoga sukses sukses :)

    -Betul! aku target setiap minit sekarang :D

    ReplyDelete